Miért szabálytalan?

 A Csömör nyugati részébe, a Laky-sarokhoz bevezető, már két éve elkészült bekötőutat végre átadták. Az avató ünnepségen, – zuhogó esőben, és vizelvezető árok hiján, az úton hömpölygő vízben állva – rövid beszédet mondott Dr. Tuzson Bence, Csömör országgyűlési képviselője és Loppert Dániel a NIF kommunikációs igazgatója. Fábri István polgármester csak az avatás utáni, az óvodában megtartott állófogadáson szólalt meg.

Országgyűlési képviselőnk vázolta a 2 éves csúszás okát /utólag kitalált körforgalom ötlete az önkormányzat részéről/ és kitért arra is, hogy ez a csúszás milyen, forintban is kifejezhető terhet jelentett az arra közlekedők számára, akik kénytelenek voltak a településen keresztül közlekedni, ezzel is terhelve és károsítva ezen útvonal környezetét. Az átadásról cikkben és videó felvételen korábban már beszámoltunk.

Jelen írásunkban arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy az önkormányzat, – a választási kampány sürgető nyomására, csak a Laky-sarki körforgalomra koncentrálva – gyakorlatilag egy szabálytalan útszakasz átadását erőszakolta ki.

Nézzük miért állítjuk ezt?

A 3-as bekötőút és az M0-ra felvezető út kereszteződésénél súlyos, balesetveszélyes hiányosságok tapasztalhatók, emiatt nem felel meg a KRESZ előírásainak.

bekoto_011. A kereszteződést jelző tábla hibás, mert azt jelzi, hogy csak a Majorszeg felé/felől van be és kihajtás.
bekoto_022. Hiányzik a megfelelő távolságban, a felvezetőn, mindkét oldalon elhelyezett előzni tilos tábla.
bekoto_033. Az útburkolati jel hibás, mert a kereszteződésen csak terelővonal vezet át. Hiányzik mellőle a kereszteződés előtt mindkét oldalon, előírás szerinti hosszúságban fölfestett záróvonal.

 

Ki a felelős? Kinek a feladata volt a táblák időben történő kihelyezése, a burkolati jelek fölfestése?

Amennyiben az önkormányzat, úgy ezúttal sem volt eléggé körültekintő. Nyilván nem rendelkezik közlekedésszervezési szakemberrel, vagy szaktanácsadóval. Ez már korábban bebizonyosodott. /lásd: Szöszi körforgalom/.

Ha a NIF kötelessége lett volna a felsoroltak kihelyezéséről gondoskodni, a felelősség ez esetben is az önkormányzaté, mert nem tudta elérni, -ha egyáltalán gondolt rá – hogy mindez időben, még az átadás előtt megtörténjék. Ebben az esetben ez a következménye annak, ha az önkormányzat a NIF-el perben-haragban áll.

Ez az állapot ma is fennáll. A közben kihelyezett információs tábla, – mely azt mutatja, hogy hol kell a Laky-sarok és Majorszeg felé letérni, – fontos, de a fenti hiányosságokat nem pótolja.

Kíváncsiak vagyunk, hogy a kereszteződésben, – ne adja Isten – mekkora balesetnek kell történnie, ami már eléri a felelősök ingerküszöbét.

 

Ne várjuk meg, hanem időben cselekedjünk!

Comments (3)

  • Sándor Uhrin

    Ami nekem feltűnt, hogy a település területén is több helyen bukkanó tábla van kirakva ami pontosan azt jelenti hogy: „Bukkanó”, a tábla azt jelzi, hogy az úton a domborzati viszonyok miatt a kilátás korlátozott;. Ellenben az „Egyenetlen úttest” a tábla azt jelzi, hogy az úttest a megelőző útszakaszéhoz képest lényegesen rosszabb állapotban van, vagy az úttesten sebességcsökkentő bordákat (küszöböket) alakítottak ki;

    http://autosuli.hu/tablak/118-bukkano

  • Bak István

    Nem ez az első közlekedési hülyeség Csömörön!!!!!!!!!

  • Újra a 3-as bekötőről. | Szeretlek Csömör :)

    […] Korábbi cikkünknek annyi eredménye volt, hogy a bevezető úton mindkét irányban elhelyezték az „előzni tilos” és „ az útkereszteződés alárendelt úttal” táblát egymás alatt, egy oszlopon. […]

Hozzászólás!