A Fővárosi Közgyűlés 21 igen szavazattal, 4 tartózkodás mellett fogadta el a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésének tervét, melynek köszönhetően a gödöllői H8-as és ezzel a csömöri H9-es szárnyvonal bekapcsolása is megtörténik Budapest metróhálózatába.

A fejlesztés Csömör számára is átszállás nélkül tudja biztosítani a kényelmes és gyors utazás lehetőségét a belváros és településünk között.

pep_M2_WEB

Az Örs vezér terén és a megállóhelyek környezetében lehetőség nyílik a tér rendezésére, a közösségi és a zöldfelületek európai színvonalú kialakítására. A vonalon megszűnő állomásépületek területe hasznosítható lesz. A gyors és megbízható rendszer létrehozásával az autóforgalom is csökkenhet, a torlódások és a környezetterhelés mérséklődhetnek – olvashat az elfogadott előterjesztéshez kapcsolódó tanulmányban.

Előzetes becslések alapján a Csömör – Deák Ferenc tér távolságot 18-20 perces járatkövetési sűrűséggel, 30 perces menetidővel tudják majd teljesíteni az új metrókocsik.

A vonalra tervezett szerelvények műszaki kialakítása egyszerre illeszkedik az elővárosi vasút utasforgalmi igényeihez (több ülőhely), illetve a metróval utazók utazási szokásaihoz (gyors utascsere), ezért az új szerelvényeken az utazás mindenkinek kényelmes lesz.

  • A metró és a mai hév vonalán is képesek közlekedni.
  • Modern, a kor követelményeinek megfelelő a kialakításuk.
  • A szerelvények egyterűek, 2 x 60 méteresek annak érdekében, hogy a rendszer gazdaságosan üzemeltethető legyen.
  • 20 méterrel hosszabbak, mint a jelenlegi ALSTOM szerelvények, és a zsúfoltság elkerülése érdekében 20 százalékkal több férőhellyel rendelkeznek.
  • Nyáron hűthetők, télen fűthetők.
  • Alkalmasak kerékpárszállításra is.
  • A babakocsival és a kerekes székkel közlekedőknek külön helyet alakítanak ki bennük.
  • A jelenleg használt Alstom szerelvények kb. fele a projekt megvalósulását követően is közlekedni fog a metró vonalán.

A Főmterv által készített megvalósíthatósági tanulmány szerint, a beruházás 306 milliárd 350 millió forintjából 161-et az Európai Unió, 145 milliárdot a magyar kormány fog finanszírozni.

A két vonal összekötésének pontos módjáról, akár a teljes vonalon használható, hibrid szerelvények használatáról később dönthetnek.

(forrás: MTI, BKK)

Comments (1)

  • Rácz András

    A jelenlegi Sashalom megálló megszűnik , pedig a 92-es busz pont ott kanyarodik ki a Veres Péter útra.
    Ez nagy hiba mert pl az önkormányzat és környéke csak a 92 -es busz igénybevételével tud közlekedni.
    Ezt a megállóhely megszüntetést felül kell vizsgálni !!!
    Ha már a hév vonalától bemehetünk a belvárosba akkor a Veres Péter úti megállók megközelítése lesz a gyenge pont.
    A kertvárosban ritka a busz járat . nappal 15 percenként este 8 után pedig már csak 30 percenként van busz közlekedés (90 -es ) ezért csak autó igénybevételével lehet megközelíteni a hév megállókat.
    A hév megállók közelében viszont nincs elég parkolási lehetőség.

Hozzászólás!