Mit nyer azzal, ha leszokik a dohányzásról?

 

  • Csökken az életét is veszélyeztető betegségek kockázata.
  • Javul az ellenálló képessége.
  • Alacsonyabb lesz a vérnyomása és a pulzusa.
  • Javul a vérkeringése, melegebbek lesznek a kezei és a lábai.
  • Megszűnik a köhögése, az égő szemek érzése, a szájszárazsága.
  • Fehérebbek lesznek a fogai és frissebb lesz a lehelete.
  • Jobban érzi majd az ízeket, jobban fogja élvezni az étkezéseket.
  • Növekedni fog a sikeres leszokás nyomán a tekintélye a családban, barátai és munkatársai körében.
  • Példaképnek tekintik majd a gyermekei, barátai.
  • Büszke lehet önmagára, hogy elérte egyik célját.
  • Évente 80-150 ezer forintot takarít meg a meg nem vásárolt cigaretta árán.

A dohányzás kémiája

A dohány egyes kémiai anyagokat természetes módon tartalmaz, másokat a cigaretta gyártó cégek adnak hozzá tartósító, vagy illatosító szerként.
A cigaretta füstje melyik kémiai anyagot tartalmazza ?
Aceton
A körömlakklemosók alkotórésze volt, ipari oldószer.
Ecetsav
Híg oldata ételízesítőként használatos.
Ammónia
Tisztitószerek alkotórésze, pl. ablaktisztító folyadék.
Arzén
Ismert méreg.
Benzin
Gyúlékony mérgező anyag, pl. járművek üzemanyaga.
Szénmonoxid
Nagy mennyiségben fulladást okoz, mert a vérben elfoglalja az oxigén helyét, a kipufogó gázokban is megtalálható.
Széntetraklorid
A száraz vegytisztítószerek alkotóeleme.
DDT
Betiltott növényvédőszer.
Formalin
Fertőtlenítőszer, bőr- tüdő- és emésztőrendszeri panaszokat okoz.
Ciánhidrogén
Halálos méreg, az USA-ban az elítéltek kivégzéséhez használják.
Ólom
Benzinadalék volt, agykárosodást, hányást, tetstsúlycsökkenést okozhat.
Metanol
Oldószer, üzemanyag.
Nikotin
Permetezőszer, a dohányfüst egyetlen alkotóeleme, amely bejut az agyba, emeli a vérnyomást és a pulzust, ezált a szívnek több oxigénre van szüksége.
Salétromsav
Marószer, az iparban gyakran használt folyadék.
Kénsav
Marószer, fertőtlenítők, robbanóanyagok alkotóeleme.
Kátrány
Utak aszfaltozására használják, rákkeltő, tüdőkárosító anyag, a kátrány felelős a dohányosok foga, ujja, körme elszíneződéséért.
Toluol
Oldószer, ipari festékek és robbanóanyagok alkotóeleme.
Polónium210 Rádium
Mindkettő természetes radiokatív anyag.

 

25 tipp a leszokáshoz!!!

Erős akarat és sziklaszilárd elhatározás – ezek a legfontosabbak a sikeres leszokáshoz. Kevés, ha csak gondolkodsz azon, hogy le kellene szoknod. Tippjeink segítenek.

  • Nemcsak neked, de a barátaidnak is nehéz lesz a leszokás időszakában. Meséld el az elhatározásod a családtagjaidnak és a barátaidnak! Kérd meg őket, hogy a leszokás időszakában legyenek megértőek veled.
  • Dohányos ismerőseidet kérd meg, hogy ne kínáljanak cigarettával, és támogassanak a leszokási kísérletedben!
  • Kezdj el nikotintartalmú tapaszokat és tablettákat használni! Olyan erős tapaszt válassz, amely illik a korábbi dohányzási szokásaidhoz.
  • Kezdj el nikotintartalmú készítményeket (pl. Niquitin) használni! Olyan erős tablettát, tapaszt válassz, amely illik a korábbi dohányzási szokásaidhoz.
  • A harmadik dohányzásmentes napon lepd meg magad egy finom ebéddel vagy vacsorával, hogy megtapasztald, mennyivel jobban érzed most az ízeket, és hogy lásd, mennyire megéri.
  • Keressen egy hasonló cipőben járó barátot, akivel erősíthetitek egymást! Sokaknak segítséget jelent, ha leszokási kísérletüket nem egyedül csinálják.
  • Ha teheted, ne maradj egyedül: szervezz programot olyanokkal, akik figyelnek rád, és támogatnak a leszokásban.
  • Időnként jutalmazd meg magad apróságokkal, hogy jobban érezd magad a bőrödben!
  • Számold ki, hogy a dohányzás elhagyásával naponta átlagosan hány forintot takarítasz meg! Ígérd meg magadnak, hogy később a megspórolt pénzből veszel magadnak valami értékeset.
  • Sütemények helyett egyél sok zöldséget és gyümölcsöt! Azon túl, hogy segítenek leküzdeni a dohányzás utáni vágyadat, még egészségesek is.
  • Ha úgy érzed, bármit megtennél azért, hogy rágyújthass, gondolj arra, hogy miért is akarsz leszokni a dohányzásról. Mindig lásd magad előtt a kitűzött célt!
  • Ne add fel a küzdelmet, még akkor sem, ha egyszer-egyszer megbotlasz! Egy cigaretta nem a világ, de csak akkor, ha nem követi második, harmadik…
  • Próbálj nyugodt körülményeket teremteni magadnak! A stressz óhatatlanul növeli a nikotin és a cigaretta iránti vágyat.
  • Próbálj ki új dolgokat, szervezz olyan programokat, amelyeket eddig nem próbáltál! Ismerj meg új embereket vagy hívd el a barátaidat is – társaságban könnyebben megy a leszokás. Ha egyedül vagy, hamarabb elcsábulsz.
  • Ha úgy érzed, hogy nem bírod tovább, kérj segítséget háziorvosodtól!
  • Soha ne hosszú távú célokban gondolkodj! A célod mindig az legyen, hogy az adott napot kibírd dohányzás nélkül.
  • Az első néhány hét után örülj a tested pozitív változásainak: kellemesebb a leheleted, kevesebbet köhögsz, nem fulladsz, érzed az ízeket.
  • Online fórumokon oszd meg a tapasztalataidat olyanokkal, akik próbálnak hozzád hasonlóan leszokni a dohányzásról. A fórumozóktól bátorítást, támogatást és hasznos tanácsokat kaphatsz.
  • Ne próbálj meg a dohányzásról való leszokás időszakában fogyókúrázni! A kettő túl sok egyszerre, könnyen felemészthetik az erődet.
  • Figyelj jobban a táplálkozásodra! A leszokóban lévők hajlamosabbak sokat nassolni és a szükségesnél több kalóriát magukhoz venni.
  • Vezess naplót a kezdetektől! Írd fel, hogy miért akarsz leszokni, mennyit spórolsz ezzel, és azt is, hogy mivel fogod jutalmazni magad.

Még nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás!