Sajnos bekövetkezett, ami várható volt. 2015. 06. 02.-án 11.40-kor a kereszteződésben motorkerékpáros ütközött személygépkocsival. Az MO-s felől érkező személygépkocsi balra, a 3. bekötőre kanyarodva nem adta meg az elsőbbséget a major út felől érkező, elsőbbséget élvező motorosnak. Gyakorlatilag frontálisan ütköztek és a motoros a helyszínen életét vesztette.

4

Már több kisebb-nagyobb baleset történt a kereszteződésben. Az útfelületen számos vészfékezés nyoma látható. Várható, hogy amennyiben itt hamarosan nem alakítanak ki forgalmat lassító körforgalmat, addig ezek az események folytatódnak.

3

Korábbi cikkünkben föltettük a kérdést: mekkora balesetnek kell történnie, ami már eléri az illetékesek ingerküszöbét? LINK

Most már ne azt keressük ki volt a bekötő megrendelője, ki készítette a hibás tervet, ki a kivitelező. Az egymásra mutogatásnak, a vitáknak ideje végképp lejárt. Az önkormányzatnak a polgármesternek, a képviselőknek lépniök kell. Határozott fellépéssel, ha kell anyagiakat sem kímélve el kell érniök, hogy ezen a helyen nagyon rövid idő alatt elkészüljön a körforgalom. Ezt a csömöri, bármilyen eszközzel közlekedő polgárok életének védelmében is meg kell tenniök, mert egyébként hasonló eset bármelyikünkkel megeshet.

5

Miután korábbi cikkeinkre semmilyen reagálás nem történt az önkormányzat részéről, ezért most is csak reménykedünk, hogy ez az eset már elérte az ingerküszöböt. Javaslatunk, hogy Csömör polgárai beadványokkal kényszerítsék ki ezt a döntést a település megválasztott jelenlegi vezetéséből. Ők ugyanis felesküdtek a település érdekének védelmére. Ime itt egy lehetőség a rátermettség, az érdekérvényesítő képesség bizonyítására.

 

Fotó: Benke Donát (Hírpress)

Comments (5)

  • Váraljai Miklós

    Csak úgy mellékesen, se záróvonal, se sebességkorlátozás nincs.

  • Mi Csomoriek

    Körforgalom egy főútra ??? Forgalomtechnika is van a világon! Max egy kanyarodó sáv, de nem körforgalom! Záróvonal és sebességkorlátozó tábla kint van. Ennyi erővel mindenhová tegyenek körforgalmat ahol már volt baleset? –elképzelem az M7 –t, vagy a régi 7 utat körforgalmakkal. Szomorú, hogy ezt is megpróbálják felhasználni „kampány célokra” .

  • Baczkó Norbert

    Tamás, megoldást keressünk, ne politikai támadást vizionáljunk. Ne marakodás legyen ebből, ez most nagyon nem az a téma, amikor ebbe az irányba kellene elvinni a diskurzust.

  • Bognár Tamás

    Tisztelt Kommentelők, tisztelt Felelősök!
    Én nem éreztem a fenti kommentekből a politikai érdeket. Az eddigi hozzászólásokból konstruktivitást éreztem, még ha kritikus is egyik-másik hangvétel. Ha épp alakul a megoldás, szeretnék hozzátenni néhány gondolatot. Valamiért körforgalom ellenes vagyok, de tény, hogy volt már, hogy azt gondoltam, a körforgalom hibás döntés lenne egy csomóponton, a megépülése után viszont tapasztalnom kellett, hogy tökéletes megoldás volt. Ha észnél vannak a közlekedésmérnökök, és bevonják a megoldás kiválasztásába őket, hajlok rá, hogy megbízzam bennük.
    Ezen a csomóponton magam is rengetegszer áthajtok minden irányból. Az észrevételemmel hajlok rá, hogy magamra vegyem Szász L. Gyula úr megjegyzését, hajlamos vagyok néhány táblát mérlegelést követően, slamposan betartani. Ha ezzel nem vagyok egyedül, akkor fontos lehet a csomópont "lélektana". Ez a kicsit deviáns stratégia legtöbbször beválik, szerintem kellően éber vagyok vezetés közben, azonban ezen a csomóponton nem működik! Itt komolyan kell venni a stoptáblát, de ez elsőre nem érezhető!!! Ha a Laki sarok felől közelítünk, a domborzat megtévesztő. Közelítve a csomópont felé körbe lehet nézni, beláthatónak tűnik a bekötőút, de épp azok a járművek vannak takarásban mindkét irányból, akikkel épp találkoznék a kereszteződésben. Ha a takaró dombot elhagyom, a két út magasságkülönbségéből fakadóan a szalagkorlát egy pillanatig tovább takarja a főúton érkezőket. Tehát, ha még mindig úgy gondolnám, hogy elég a stoptáblánál lassítani, akkor biztos találkozunk. Ha azonban megállok, mindenképp belátom. Ha a közlekedésmérnök szerint itt a körforgalom pont ezt teszi lehetetlenné, akkor jó a megoldás. A domborzat miatt még egy kicsit aggódom azért. A másik furcsaság, hogy a főúton közlekedve az itt lakók már érzik, hogy nem látszik, mikor jön el a csomópont, a rutintalanok és a nem itt lakók automatikusan kicsit túlcsúsznak a kereszteződésen, ha kanyarodni szeretnének. Vagy ez, vagy egy időben lassító járművet türelmetlenül előző autó jelenthet veszélyt. Itt úgy érzem – nem szakértőként -, hogy ezen segítene, ha a bekötőútról jobban látszana a kereszteződés, ez inkább lebeszéli az autósokat az előzésről, illetve a kanyarodókat ráveszi az időben lassításra, mint a szigorú záróvonal, meg a sebességcsökkentő tábla. Nagyon üdvözölnék egy összetett szempontokat elemző megoldást. Valahol külföldön találkoztam egy olyan sebességcsökkentő rendszerrel, hogy ha az adott, lámpás kereszteződésekkel tarkított, útvonalon gyorsabban mentem, akkor egy radar automatikusan sárgára, majd pirosra kapcsolta a következő lámpát … egy idő után már nem is gyorsítottam. Lélektanilag ez jobban működik, mint a szigorúbb sebességkorlátozás és a traffipax büntetés-visszatartó ereje.

  • Szemler István

    Ez van, amikor egy szánalmas szociológus a polgármester. A Laky sarki gyomos/elhanyagolt, ráadásul rettentő szerencsétlen játszótér ugyanilyen időzített bomba. Szintén többször figyelmeztettük gőgöséket a balesetveszélyekről, de sajnos nem történt semmi!!! Ott sem !!!
    Üdvözlettel
    Szemler István

Hozzászólás!